lørdag den 12. januar 2013

Julegave til mine forældre

Mine forældre ønskede sig i år nogle hjemmelavede julegaver. Blandt ønskerne var der juleting til køkkenet. Og en pompon til en hue jeg tidligere har strikket til min far, hvori der skulle være et hjerte.

Til juletingene til køkkenet blev det til ét sæt grydelapper, fra en opskrift jeg nu kan i hovedet. De blev hæklet i en rigtig mørk rød, så de passer til julen.


Det blev også til tre viskestykker. Jeg havde en rest naturfarvet lagenlærred liggende, som lige kunne blive til de tre viskestykker som blev pyntet med bånd på tværs, i bund og top, med flettede julehjerter fra Stof og Stil.

 

Og den sidste ting der manglede var håndlæder. Jeg købte naturfarvede håndklæder og syede samme bånd som der er på viskestykkerne også i bunden og i toppen. En hurtig løsning, som jeg egentlig synes blev rigtig god.


Og det sidste der skulle laves var pomponen, som jeg desværre glemte at tage et billede af. Det lykkedes mig, efter et par forsøg, at få konstrueret en pompon hvor der rent faktisk var et hjerte i.

Det var så de sidste julegaver fra sidste år, jeg lavede et par mere, men da de først blev færdiggjort i sidste øjeblik, glemte jeg at tage billeder af dem.

Men til min storebror lavede jeg et penalhus magen til pandaen i dette indlæg, dog synes jeg den nu blev lidt mere vellykket (practice makes perfect). Til min mormor havde jeg strikket et tørklæde og en matchende hue.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar